Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
132
 
Opdracht
Coordinator Platform Economie Binnenstad, 8 uur p/w
 
Sluitingsdatum
2014-10-31 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

132

Aanvang

per direct

Duur

1 jaar

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

2 maal 12 maanden

Regio

Utrecht

Uren per week

8

Verloopt op

31-10-2014 12:00

 

Organisatie

Het Platform Economie Binnenstad (PEB)  is een samenwerkingsverband waarin (bestuurlijke) vertegenwoordigers van bewoners, ondernemers, toeristische en culturele instellingen en de gemeente samenwerken aan het verbeteren van de bnnenstad. Dat doet men door te werken aan concrete projecten, maar ook door te overleggen over (beleids)plannen die betrekking en invloed hebben op de binnenstad. Om het PEB verder te optimaliseren is er behoefte aan het verder professionaliseren van het PEB. De belangrijkste stap daarin is het aanstellen van een coördinator die enkele taken bij de deelnemers uit handen kan nemen. De werkzaamheden zullen ongeveer 1 dag in de week in beslag nemen (tijd en indeling zal flexibel zijn). We gaan uit van een contract voor één jaar met een optie voor verlenging. Na het eerste jaar zal er een evaluatie van het functioneren plaatsvinden.

De coördinator valt onder het PEB en legt daar ook verantwoording aan af. Ook zal de coördinator  deel uit maken van de agendacommissie die onder het PEB valt. Het PEB zelf functioneert als een algemeen bestuur (komt vier keer per jaar bij elkaar) en de agendacommissie als een dagelijks bestuur (komt maandelijks bij elkaar). 

 

Doel en resultaat van de functie

Het professionaliseren en intensiveren van het PEB door het coördineren en organiseren van concrete projecten/werkgroepen, het opstellen van adviezen, het onderhouden van contacten met stakeholders en het overleggen met de gemeente over hun (beleids)plannen.

 

Resultaten:

-Het (laten) uitvoeren van drie tot vijf concrete projecten per jaar

-Het verbeteren van de samenwerking tussen de verschillende belangengroepen

-Het geven van een, met alle partijen afgestemd, advies op (gemeentelijke) projecten

 

Werkzaamheden

-Het coördineren van de werkgroepen. In de werkgroepen werken de diverse partijen uit de binnenstad samen aan concrete projecten voor de binnenstad. Het gaat om allerlei projecten: onder andere het verbeteren van de looproutes, het in kaart brengen van de loopstromen in de binnenstad, projecten in de openbare ruimte. Het streven van het PEB is om per jaar drie tot vijf concrete projecten af te ronden, om zo een bijdrage te leveren aan de binnenstad. Er wordt periodiek gerapporteerd aan het PEB over de voortgang van de projecten. Rol van de coördinator  is ook om nieuwe concrete projecten aan te dragen aan het PEB.

-Creëren van draagvlak bij partijen. De coördinator creëert draagvlak  bij de verschillende stakeholders, gaat strategische allianties aan en maakt samenhang en verbinding tussen de verschillende partijen. De coördinator  is de verbindende schakel tussen deze partijen en trekt partijen en initiatiefnemers aan om deel te nemen aan de werkgroepen/projecten.

-Adviseren op projecten. In het PEB worden ook geregeld (gemeentelijke) plannen besproken. Het PEB geeft daarover een advies met op- en aanmerkingen aan de initiatiefnemer. De taak van de coördinator is om dit advies op schrift te zetten en duidelijk de mening van de partijen te verwoorden. Ook is het de taak van de coördinator, om eventueel in samenwerking met de gemeente, vergaderingen waarin deze plannen worden besproken goed voor te bereiden. Voor kleinere projecten wordt er ook buiten de vergadering om advies opgehaald bij de deelnemers.


Gunningcriteria (weging)

-Afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau (35%)

-Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als project- of procesmanager bij een gemeentelijke (of vergelijkbare) organisatie (45%)

-Aantoonbare affiniteit met het Amersfoortse (20%)

De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.

In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaat die in deze vergelijking als beste wordt beoordeeld, wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

-Netwerken: beschikt over een groot netwerk en onderhoudt contacten met degenen, met wie de doelstellingen van het PEB behaald kunnen worden. Heeft het enthousiasme en de overtuigingskracht om partijen aan zich te binden.

-Ondernemerschap: signaleert kansen, zowel voor bestaande als voor nieuwe projecten en plannen, handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen.

-Resultaatgerichtheid: werkt doelgericht en vasthoudend naar resultaten toe en weet het resultaat op efficiënte en effectieve wijze te realiseren

-Organisatiesensitiviteit: heeft inzicht in en is alert op (in)formele verhoudingen, posities en belangentegenstellingen binnen en buiten het PEB en kan daar adequaat op inspelen

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht