De afdeling Dienstverlening (DVL)
Binnen de afdeling DVL komen vele klantcontacten bij elkaar. De klant staat centraal en maatwerk is ons streven. De afdeling is verantwoordelijk voor een breed takenpakket zoals o.a. vergunningverlening, toezicht en handhaving, belastingen, geo-infomatie, veiligheid en evenementen, bestemmingsplannen en burgerzaken, telefonie en informatiebalie (receptie). We anticiperen op de toekomst door verdere ontwikkeling, vernieuwing, innovatie etc. van het productenaanbod en de bedrijfsvoering.
Wij willen dit realiseren door goed gemotiveerde medewerkers, die trots zijn op hun werk en die kansen krijgen zich te ontwikkelen.
Het team WABO en Bestemmingsplannen (WB)
Het team WB bestaat uit 25 enthousiaste medewerkers, die diverse taken uitvoeren op het gebied van WABO vergunningverlening, het toezicht hierop en het opstellen en procedureel begeleiden van bestemmingsplannen. Ook is het team nauw betrokken bij (het realiseren van) nieuwe initiatieven in de fysieke leefomgeving.
De werkzaamheden van het team zijn met name gericht op de externe klant. Er heerst een open, professionele en klantgerichte cultuur. De collega’s werken samen op basis van onderling vertrouwen en voelen gezamenlijke verantwoordelijkheid bij het uitvoeren van alle teamtaken.
Het team is doorlopend in ontwikkeling waarbij naast de reguliere taken wordt gekeken naar verdere verbetering van de dienstverlening en zal worden geanticipeerd op grote veranderingen in wet en regelgeving als Omgevingswet en private kwaliteitsborging.
Binnen het team WB is plaats voor een ervaren junior bestemmingsplantoetser (m/v).
Als Junior Bestemmingsplantoetser toets je aanvragen om omgevingsvergunningen (activiteit bouwen) en het gebruik van gronden en gebouwen aan bestemmingsplannen. Je werkt daarbij nauw samen met een ervaren Bestemmingsplantoetser. Verder behoren tot je taken het beantwoorden van informatieverzoeken en ondersteuning aan de front-office. De komende jaren zal binnen het team ingezet worden op het stroomlijnen van werkprocessen, waarbij heel nadrukkelijk ook wordt gekeken naar het meer flexibel inzetten van medewerkers. Voor deze functie is houdt dit in dat ook ervaring met het verlenen van vergunningen een pré is.
Je beschikt over een op deze functie gerichte (juridische) opleiding op MBO niveau en je hebt ervaring in een soortgelijke functie. Daarnaast heb je kennis van ruimtelijke ordening, WABO en aanpalende vakgebieden.
Je weet dit te combineren met een flexibele, doortastende en klantgerichte instelling, een open wijze van communiceren en goede contactuele eigenschappen, waaronder een goede mondeling en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren en doet dat gestructureerd.
Gedurende de selectiegesprekken zullen de competenties beoordeeld worden. Uit de top 10 van kandidaten wordt door de gemeente bepaald welke kandidaten uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats in week 10.
De werkdagen worden in overleg vastgesteld.
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 4 jaar als Bouwplantoetser bij een gemeente en/of omgevingsdienst.
Referentie vereist
-VAR-verklaring (indien ZZP-er)
-Kopie D-bewijs (indien ZZP-er)
-VOG
Weging prijsdeel:30 %
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:45 %
Op CV aantoonbaar ervaring met het toetsen van bouwplannen aan bestemmingsplannen.
-2-3 jaar (5 %)
-3-5 jaar (10 %)
-> 5 jaar (15 %)
Weging:15 %
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding.
Weging:5 %
Op CV aantoonbare kennis van én werkervaring met BWT4all en/of Key2Vergunningen.
Weging:5 %