Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Coördinator Toegangsteam. 24 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-06-23 13:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Gelderland
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 15-7-2015
Voltooiing opdracht: 31-12-2015
Optie verlenging: 2 x 3 maanden

Prijsstelling: maximaal €70
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 24 per week
Aantal FTE:
Type: 2B dienst     

 

Kandidaatomschrijving
Functie-inhoud / te behalen resultaten
Als coördinator van het Toegangsteam werk je voor de gemeente in het CJG. Je bent de schakel tussen de beleidsontwikkeling bij de gemeente en de beleidsuitvoering op het gebied van de Individuele Jeugdhulp.  Je bent mede verantwoordelijk voor het optimaliseren van de kwaliteit van dienstverlening aan kinderen, jongeren en hun verzorgers en het rechtmatig en efficiënt werken van het Toegangsteam. Je bent verantwoordelijk voor het in gang zetten van betalingen, monitoring en de Planning & Control. Je werkt samen met de inhoudelijke ketenregisseur en de beleidsmedewerker Jeugd. Ook verwachten we dat je binnen deze functie open staat voor het transformeren naar een nieuwe werkwijze in Jeugdzorg en het stimuleren van collega’s binnen het kernteam CJG en het Toegangsteam daartoe.


Je werkzaamheden bestaan uit:
Ontwikkelen en actualiseren van werkprocessen, rapportages, brieven t.b.v. de jeugdhulp;
Zorg dragen voor de uitvoering van de regionale en landelijk ontwikkelde formats en beschikkingen, die nodig zijn voor de besluitvorming rondom jeugdhulp;
Kwaliteitsontwikkeling en procesondersteuning van het Toegangsteam;
Afgeven van beschikkingen (gemandateerd ambtenaar);
Toeleiding van kinderen en jongeren naar de Raad voor de Kinderbescherming;
Toezien op en bewaken van de kwaliteit van werkzaamheden en processen;
Toezien op de uitgaven voor individuele voorzieningen;
Bewaking van de vormen van zorg bij de verschillende instellingen;
Zorgen voor een gestructureerde aanpak van het werk en toetsing van de gerealiseerde voortgang aan het te behalen resultaat en kwaliteit;
Steekproefsgewijs juridisch toetsen en beoordelen van rapportages achteraf;
De overdracht van mutaties naar de uitkeringsadministratie;
Contactpersoon zijn van de interne controleur van de gemeente;
Adviseren van de beleidsmedewerker m.b.t. de (financiële) resultaten, ontwikkelingen en kwaliteit;
Mede zorg dragen voor communicatie richting de klant via bijvoorbeeld folders, brieven en pers;
Aanleveren en actualiseren van teksten voor het digitaal loket en de sociale kaart;
Organiseren en verzorgen van voorlichting aan burgers, klanten, instellingen en organisaties.


Wat vragen we van je
Voor elke medewerker van de gemeente  geldt dat we het belangrijk vinden dat je beschikt over de competenties Resultaatgerichtheid, Klantgerichtheid en Samenwerken. Voor deze functie zijn daarnaast  de volgende competenties essentieel: Netwerken, Initiatief en Analyseren.

Je beschikt minimaal over HBO werk – en denkniveau. Je hebt affiniteit en aantoonbare ervaring met de ontwikkelingen binnen de jeugd(gezondheids)zorg / jeugdhulpverlening. Kennis van de werkomgeving en de sociale kaart is een pré. Je bent in staat om  gestructureerd, zelfstandig en in teamverband je werk te kunnen doen. Je hebt kennis van en ervaring met relevante automatiseringsprogramma’s en kunt deze vertalen van managementinformatie naar praktijkoplossingen.  Je bent communicatief sterk, kunt oplossingsgericht  denken buiten de kaders van het bestaand aanbod.


Gespreksplanning
Uit de top 10 van kandidaten wordt door de gemeente bepaald welke kandidaten uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek. De sollicitatiegesprekken zullen worden gevoerd op vrijdag 26 juni 2015. We vragen de inschrijvende kandidaten dan ook nadrukkelijk om deze dag vrij te houden voor de eventuele gesprekken.
 
Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Talentenregio. Wij verzoeken u dan ook hierover geen contact met de gemeente op te nemen.
Toelichting op rooster
Uren in overleg in te plannen.


Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing



Eisen

Opleiding
Op CV aantoonbaar beschik je minimaal over een afgeronde volwaardig HBO-diploma
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar, binnen het werkveld jeugd als (beleids-)adviseur, teamleider of coördinator.
Gevraagde documenten
aanleveren na gunning

-ID bewijs ( indien ZZP-er)

-VAR verklaring ( indien ZZP-er)

-VOG

 
Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel: 10 %

 
Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:50 %

 
Werkervaring beleidsadvisering
Op CV aantoonbaar minimaal 5 werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar met beleidsadvisering voor of in een gemeente binnen het Sociaal Domein.
Weging:20 %

 
Werkervaring coördinator
Op CV aantoonbare werkervaring met het coördineren of aansturen van een team.
Weging:20 %

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht