Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
392
 
Opdracht
Teamleider Financien, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2015-07-13 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

392

Aanvang

z.s.m.

Duur

6 maanden

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

1 maal 6 maand(en)

Regio

Utrecht

Uren per week

36

Verloopt op

13-07-2015 09:00

 

 

Opdracht
De functie teamleider Financiën omvat meerdere taken:
 
Teamleiding cluster Beleid en Advies
Hiërarchisch val je onder en ben je verantwoording verschuldigd aan het afdelingshoofd Financiën. Als teamleider geef je dagelijks leiding aan de werkzaamheden en medewerkers van het cluster. Je initieert en ontwikkelt de visie en het beleid van je team en draagt dit uit. Je bent verantwoordelijk voor de personeelszorg van de medewerkers (coaching/begeleiding, werving en selectie, ziekteverzuimbegeleiding, beoordeling, enzovoort). Verder draag je zorg voor de persoonlijke ontwikkeling - binnen de organisatiecontext -  van de teammedewerkers. Je stimuleert de medewerkers om zelfstandig te functioneren en geeft daar ruimte aan.
 
Doorontwikkeling Financiën
Binnen de afdeling Financiën is een traject van doorontwikkeling en herstructurering van de teams en de werkzaamheden gestart. Als teamleider geef je sturing aan dit proces. Daarnaast weet je coachend leiderschap inhoud en vorm te geven. Je betrekt medewerkers bij de besluitvorming en bent in staat om knopen door te hakken. Je hebt goed inzicht in personele inzet en werkdruk, kunt prioriteiten stellen en grijpt bij problemen tijdig in. De medewerkers houdt je scherp in dienstverlening, kwaliteit van producten en naleven van procedures.
 
Je bent aanspreekpunt voor de wethouder Financiën. Op het gebied van beleid ben jij verantwoordelijk voor de beleidscoördinatie en integrale advisering op hoofdlijnen en je initieert de beleidsvoorbereiding, -ontwikkeling, -uitvoering en –evaluatie. Op hoofdlijnen en in samenhang met andere organisatieonderdelen ben je belast met integrale advisering.
 

Gunningscriteria
 
    minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar met leidinggeven; (35%)
    afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau; (25%)
    minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar met de gemeentelijke financiën; (25%)
    minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de P&C cyclus; (15%)
 
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
 
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
 
    inspirator / motivator
    leiderschap
    organisatiesensitief
    communicatief
    samenwerken
    overtuigingskracht
    resultaatgericht
 
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht