Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
2013-158
 
Opdracht
Projectleider digitalisering werkprocessen VTH
 
Sluitingsdatum
2013-04-05 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering), Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie
Overijssel
 
Beschrijving

 

Startdatum 22 april 2013
Einddatum 31 december 2013
Min. uurtarief  
Max. uurtarief € 96,00
Uren per week 8
Uren per dag 8
Optie tot verlenging 2 keer, 2 maanden

 

De opdrachtomschrijving

Gemeente, team Ondernemen & Vergunningen

Opdrachtformulering
Wij zoeken een projectleider voor het digitaliseren van de werkprocessen VTH, inclusief vervanging van ondersteunende applicaties bij de Teams Ondernemen & Vergunningen en Toezicht.

Het team Ondernemen & Vergunningen (ca. 50 fte) vervult taken op het gebied van onder andere Wabovergunningverlening, horeca, evenementen, openbare ruimte, kinderopvang, kamerverhuur, klantenadvies, accountmanagement, markten en havens. Het Team Toezicht (ca. 50 fte) richt zich op bouwen en wonen, milieubedrijven, openbare orde en veiligheid, parkeren, milieu openbare ruimte, sluis- en brugbediening.

De projectleider heeft aantoonbaar zijn sporen verdiend als projectleider digitalisering van werkprocessen op de hiervoor genoemde vakgebieden bij lokale overheden. Hij opereert vanuit zijn ervaring en professie op een zelfstandige werkwijze. Hij handelt in nauw overleg me zijn opdrachtgever. Hij is lid van een stuurgroep en leidt een te vormen projectgroep met medewerkers uit de betrokken teams.

De projectleider
1. Is belast met en verantwoordelijk voor:
- digitalisering van de genoemde werkprocessen voor 1 januari 2014; dit houdt in digitaal ontvangen, toetsen, beoordelen, adviseren en afhandelen van vergunningaanvragen, meldingen en vooroverleg;
- de aanschaf en inrichting van hiervoor benodigde voorzieningen, apparatuur en applicaties;
- een concreet voorstel voor inrichting en vervanging van ondersteunende applicaties voor de werkprocessen van O&V en TZ, die aansluiten op onze afspraken en ambities binnen het samenwerkingsverband DOWR en RUD; afhankelijk van beschikbare middelen het laten inrichten en implementeren van deze ondersteunende applicaties voor 1 januari 2014.
- de hiervoor benodigde (her)inrichting van de werkprocessen bij de betrokken teams.
2. Is belast met het vormen en aansturen van de interne projectgroep.
3. Stelt een actieplan op met beknopte analyse, gericht op aanpak en implementatie van de hiervoor genoemde opgaven.
4. Is belast met het bewaken en aansturen van de samenhang van beide onderdelen van het project (digitalisering en vervanging applicaties).
5. Is verantwoordelijk voor de afstemming van dit project met de I-Werkorganisatie en afstemming op de werkprocessen van aanpalende teams zoals Post & Telefonie en Publiekszaken.
6. Is verantwoordelijk voor de afspraken op het gebied van de aanpak van beheersaspecten (tijd, geld, kwaliteit, informatie, organisatie, fasering) en resultaten van het project, (verwoord het actieplan) en draagt zorg voor de uitvoering van het project.
7. Is verantwoordelijk voor een zorgvuldige afronding van het project en borging in de staande organisatie (beheer).

Inzet en duur van de opdracht:
Ca. 400 uur tot 1 januari 2014

 

De kandidaatomschrijving

Kennis en vaardigheden
- Aantoonbare kennis van en ervaring met digitalisering van processen en documentenstromen bij de lokale overheid op de hiervoor beschreven vakgebieden.
- Kennis van en vaardigheid in de toepassing van projectmanagement in overheidsorganisaties.
- Kennis van en vaardigheid met veranderingen in organisaties, met name de verandering van processen, digitalisering en de volledige borging ervan in de staande organisatie.
- Kennis van en vaardigheid met in het verzekeren van de benodigde condities, noodzakelijk voor de uitvoering van projecten (managementsteun, financiën, personele capaciteit) en het omgaan met onzekerheden hierin.
- Empatische persoonlijkheid die gemakkelijk wensen van klanten kan vertalen in procesmatige en technische consequenties

Gedragscompetenties
- Creatief, vindingrijk
- Besluitvaardig
- Gericht op samenwerken
- Coachende stijl
- Flexibel
- Kan anderen overtuigen
- Heeft oog voor wederzijds belang
- Vaardig in onderhandelingen
- Past zich eenvoudig aan een wisselende omstandigheden
- Stressbestendig
- Analytisch
- Initiatiefrijk

Functie eisen

Opleiding:
HBO / WO-niveau
Prince 2 of IPMA

Ervaring:
- Aantoonbare ruime ervaring in het succesvol (in de rol van projectleider) uitvoeren van projecten binnen het genoemsde domein.
- Aantoonbare kennis van en ervaring met een projectmanagement methode.
- Aantoonbare ervaring (minimaal 6 jaar) in het managen van projecten

 

De planning

 

Datum publicatie 22 maart 2013
Sluiting vragen 2 april 2013
Beantwoording vragen 3 april 2013
Sluiting opdracht 5 april 2013
Gesprekken 19 april 2013
Terugkoppeling 3 mei 2013

 

Eisen

  • Op CV aantoonbare ervaring in de functie van projectleider digitalisering werkprocessen op het vakgebied Vergunning, Toezicht en Handhaving binnen een gemeente.

 

Gunningscriteria

 

  • Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
35%
  • Op CV aantoonbaar afgeronde opleiding Prince 2 of IPMA.
10%
  • Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met digitalisering van processen en werkstromen bij de lokale overheid.
30%
  • Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring in de toepassing van projectmanagement bij de lokale overheid.
25%

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht