Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
GE319
 
Opdracht
Beleidsmedewerker Financien
 
Sluitingsdatum
2013-04-08 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie
 
Provincie
Gelderland
 
Beschrijving

 

    Publicatiedatum 28-03-2013
Dienstverband 36 uur per week Aanvraagnummer GE319
Werk/denkniveau HBO Verloopdatum 08-04-2013 12:00
Aanvang z.s.m.  
Duur 6 maanden (optie tot verlenging: 2 x 3 mnd)  
 
 
 
De gemeente staat voor een grote uitdaging. Met 200 betrokken collega's werken we aan een nieuwe organisatie die aansluit bij de behoeften van de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Dat doen we onder het motto "voor mekaar’ staat voor samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm, inwoners en gemeente. Er is ruimte om verantwoordelijkheid te nemen en zelf initiatieven te ontplooien; we ondersteunen en faciliteren elkaar waar dat kan. Een nieuwe aanpak, waarin de samenleving aan het roer staat. En ook een aanpak waarmee we invulling geven aan de uitkomsten van de discussie over onze kerntaken.


De beleidsmedewerker Financiën staat middenin deze verandering. Hij of zij is primair adviseur voor de afdeling Samenleving. Een afdeling waar , het realiseren van bezuinigingen en de decentralisatiedossiers Jeugdzorg, ABWZ en de participatiewet op dit moment de agenda bepalen.
De beleidsmedewerker Financiën maakt deel uit van de afdeling Financiën. Deze afdeling bestaat uit de clusters Financiën en Belastingen. Het cluster Financiën bestaat uit 10 medewerkers. Het cluster Belastingen heeft 7 medewerkers.

 

Opdracht
De beleidsmedewerker Financiën:


• is adviseur van bestuur, management en collega's op het terrein van financieel beleid en financiële controle;
• draagt proactief bij aan de ontwikkeling van het financieel beleid;
• vertaalt vakinhoudelijke ontwikkelingen naar praktische oplossingen voor de organisatie;
• zorgt in samenwerking met collega's voor de totstandkoming van financiële documenten;
• rapporteert aan het afdelingshoofd Financiën.

Gunningscriteria (weging)
• Relevante HBO-opleiding afgerond (20%);
• Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie in de afgelopen 5 jaar (40%);
• Aantoonbare ervaring met het tot stand brengen van financiële documenten, zoals begroting, jaarrekening en managementrapportages (20%);
• Actuele kennis op het gebied van gemeentefinanciën en managementinformatie (20%).


Kennis van processen en producten van een afdeling Samenleving is een pré.

 

Geef in het cv duidelijk aan of u / de door u voorgestelde kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.


Competenties
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:


• stevige adviseur die gesprekspartners weet te overtuigen en motiveren;
• communicatief sterk; open houding, vindt met manier van communiceren moeiteloos aansluiting bij verschillende niveaus in de organisatie;
• goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden;
• gevoel voor bestuurlijke en organisatorische verhoudingen;
• analytisch;
• proactief.


Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.


Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 10.


Benodigd aantal professionals
1.

 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr


Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 15 april 2013 van 14.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 12 april 2013 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.

 

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht