De beleidsmedewerker Financiën staat middenin deze verandering. Hij of zij is primair adviseur voor de afdeling Samenleving. Een afdeling waar , het realiseren van bezuinigingen en de decentralisatiedossiers Jeugdzorg, ABWZ en de participatiewet op dit moment de agenda bepalen.
De beleidsmedewerker Financiën maakt deel uit van de afdeling Financiën. Deze afdeling bestaat uit de clusters Financiën en Belastingen. Het cluster Financiën bestaat uit 10 medewerkers. Het cluster Belastingen heeft 7 medewerkers.
Opdracht
De beleidsmedewerker Financiën:
• is adviseur van bestuur, management en collega's op het terrein van financieel beleid en financiële controle;
• draagt proactief bij aan de ontwikkeling van het financieel beleid;
• vertaalt vakinhoudelijke ontwikkelingen naar praktische oplossingen voor de organisatie;
• zorgt in samenwerking met collega's voor de totstandkoming van financiële documenten;
• rapporteert aan het afdelingshoofd Financiën.
Gunningscriteria (weging)
• Relevante HBO-opleiding afgerond (20%);
• Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie in de afgelopen 5 jaar (40%);
• Aantoonbare ervaring met het tot stand brengen van financiële documenten, zoals begroting, jaarrekening en managementrapportages (20%);
• Actuele kennis op het gebied van gemeentefinanciën en managementinformatie (20%).
Kennis van processen en producten van een afdeling Samenleving is een pré.
Geef in het cv duidelijk aan of u / de door u voorgestelde kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:
• stevige adviseur die gesprekspartners weet te overtuigen en motiveren;
• communicatief sterk; open houding, vindt met manier van communiceren moeiteloos aansluiting bij verschillende niveaus in de organisatie;
• goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden;
• gevoel voor bestuurlijke en organisatorische verhoudingen;
• analytisch;
• proactief.
Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 10.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 15 april 2013 van 14.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 12 april 2013 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.