Beschrijving
Aanvraagnummer
|
505
|
Aanvang
|
z.s.m.
|
Duur
|
3 maanden
|
Opleidingsniveau
|
MBO
|
Optie tot verlenging
|
Mogelijk maar nog niet bekend.
|
Regio
|
Utrecht
|
Uren per week
|
24 tot 32 uur
|
Verloopt op
|
16-11-2015 09:00
|
Opdracht
-Het behandelen van verzoeken om urgentie. Jouw taken zijn hierin: de klantencontacten, voorbereiden van adviezen (inclusief onderzoek), bemensing secretariaat urgentiecommissie, het opstellen van beschikkingen n.a.v. besluitvorming, het leveren van een bijdrage in de beleidsontwikkeling, het actueel houden van de informatievoorziening (o.a. de website) en het onderhouden van een netwerk met onder andere het Sociaal Team, woningcorporatie Viveste en hulporganisaties.
-Huisvesting van statushouders (asielzoekers met een verblijfsstatus): jij vervult een centrale rol in de gemeentelijke verantwoordelijkheid hierin. Je werkt daarbij nauw samen met het COA, Viveste, vanHouten&co en de afdeling Samenleving, en je investeert blijvend in dit netwerk van samenwerkingspartners;
-Je participeert namens de gemeente in lokale overlegstructuren met bijvoorbeeld instellingen en politie over huisvestingsgerelateerde kwesties.
-Je bent eerste aanspreekpunt bij de gemeente voor woningcorporatie Viveste voor uitvoeringsvragen rond huisvesting
-Je controleert verleende huisvestingsvergunningen met feitelijke bewoning
-Je levert voorlichting en advies aan woningzoekenden en draagt zorg voor doorverwijzing in geval van hulpvragen
-Je denkt actief na over mogelijke verbeteringen in de aanpak van jouw werk; en vanuit de werkpraktijk geef je feedback over de uitvoerbaarheid van het beleid
-Je verricht overige werkzaamheden passend binnen de doelstellingen van de gemeente.
Profiel
Je beschikt over een werk- en denkniveau op MBO-niveau of hoger.
Verder is het volgende op jou van toepassing:
-Je staat sterk in je schoenen en je bent bestand tegen druk en moeilijke gesprekken
-Je hebt inlevingsvermogen in de problematiek die aan je wordt voorgelegd
-Je beschikt over goede gespreksvaardigheden, waarbij je een goede balans kunt vinden tussen begrip tonen en duidelijk/consequent zijn
-Je bent in staat om in specifieke situaties te toetsen aan algemeen beleid en je bent in staat dit te vertalen in advisering aan de klant en aan de urgentiecommissie
-Je bent gericht op continue verbetering van jouw eigen werk en van het beleid (waar je de beleidsmedewerker mee voedt)
-Je beschikt over juridische basiskennis
-Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift
-Je doet jouw werk secuur
-Je kunt jouw eigen werk goed organiseren en je kunt overweg met onvoorspelbaarheden in de werkplanning
-Je bent bereid om flexibel ingezet te worden op taken buiten jouw eigen functie, als de organisatie hierom vraagt.
Knock-out criterium
Uurtarief maximaal € 55,-
Gunningscriteria (weging)
-Afgeronde opleiding op minimaal MBO-niveau (20%)
- Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar als Medewerker Wonen (25%)
- Aantoonbare kennis van de sociaal/juridische regelgeving op het gebied van huisvesten (20%)
- Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar als contactpersoon/sparringpartner met woningcoöperaties & hulporganisaties (20%)
-Selectiegesprek in tweede beeordelingsfase (15%)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
|