Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Informatie Manager 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-04-15 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Flevoland
 
Beschrijving

Aanvang opdracht: 2-5-2016
Voltooiing opdracht: 30-11-2016
Optie verlenging: 3 x 1 maanden
Prijsstelling: €0 - €80 per uur
Vakgebied: Automatisering/ICT
Uren: 36 per week
Aantal FTE: 1
Type: 2B dienst 

 

Opdrachtomschrijving
Ben jij graag het verbindend element tussen ICT en de vakafdelingen? Schrik jij niet van complexe systemen en de dynamiek van gemeentelijke organisaties? Pak dan deze kans als Informatie Manager bij de Gemeente!


Organisatie
Binnen de afdeling Facilitair, Advies en Beheer (FAB) is het cluster Informatie Management samen met Automatisering ondergebracht in het team IMA. Informatie Managers zijn de partners voor de vakafdelingen om te helpen bij informatievraagstukken die voortvloeien uit wetgeving, nieuwe doelen van de vakafdelingen en ontwikkelingen in de ICT.

Functieomschrijving
Als Informatie Manager binnen de gemeente ben je de verbinder tussen de vakafdelingen en ICT. Je begrijpt de werkwijze van de gemeente en de daarmee samenhangende processen als geen ander en kan deze op heldere en duidelijke wijze vertalen naar ontwikkelingen en innovaties. Als Informatie Manager wordt van je verwacht dat je de inhoud en uitvoering van deze functie snel weet vorm te geven. Je bent een expert op het gebied van het professionaliseren van informatiestromen in complexe omgevingen zoals die van de gemeente. De taak van de Informatie Manager is ervoor te zorgen dat informatiestromen in de organisatie en tussen ketenpartners (nog) beter verlopen. ICT kan daarbij een hulpmiddel zijn, maar is geen doel op zich.
Op natuurlijke wijze verbindt je daarbij mensen, processen en systemen binnen de gehele organisatie en weet je collega’s te motiveren om gewenste en noodzakelijke (ICT) vernieuwingen vol enthousiasme te ondersteunen. Je hebt contact met alle belanghebbenden zoals afdelingshoofden, teamleiders, gebruikers, maar ook het bestuur, controllers, projectleiders, externe partijen, security en privacy officer(s), branche verenigingen, belangengroepen en landelijke overlegstructuren in relatie tot informatiemanagement en de gemeente.


Beeld van taken
Om een beeld te geven van de taken waar wij aan werken en jouw hulp graag bij willen inzetten:
- STIP 2016-2020
- Open Data/Big Data/Open Overheid
- Gegevens Management
- eHerkenning
- Samenwerking(en)
Dit is een zeer selecte greep uit de vele uitdagingen die wij onder handen hebben.



Kandidaatomschrijving
Profiel
Je beschikt over een HBO/Academisch werk- en denkniveau en bezit ruime kennis en ervaring op het gebied van informatiemanagement en ICT ontwikkelingen binnen complexe organisaties. Je snapt de wereld van informatiemanagement en voelt aan wat de gemeentelijke organisatie vraagt en nodig heeft. Het werken met projectmanagement, Prince2, en procesmanagement volgens de ITIL, ASL en BiSL methodieken gaat je goed af. Naast goede contactuele eigenschappen heb je een sterk analytisch vermogen, ben je oplossing- en resultaatgericht , proactief en enthousiasmerend. Het schakelen op verschillende niveaus gaat je door je uitstekende communicatieve vaardigheden goed af en je hebt het vermogen om te verbinden en draagvlak te creëren. Je bent gewend om initiatief te nemen, je proactief op te stellen en besluitvaardig te zijn. Ervaring met informatie-architectuur is een pre.  



Eisen

Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding


Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar met informatie management (architectuur, informatiestromen en gegevensstromen)
Referentie vereist


Gevraagde documenten

aanleveren bij offerte

-Motivatiebrief

aanleveren na gunning

-Kopie ID bewijs (indien ZZP-er)

-VAR verklaring (indien ZZP-er)

-VOG


Gunningscriteria
Weging prijsdeel:10 %


Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:50 %


Opleiding informatiemanagement/ informatica.
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding richting informatiemanagement/ informatica.
Weging:10 %


Werkervaring overheid

Op CV aantoonbare werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar met informatie management (architectuur, informatiestromen en gegevensstromen) binnen een overheidsorganisatie.

-1 t/m 3 jaar werkervaring (5 %)

-4 t/m 6 jaar werkervaring (10 %)

-7 jaar of meer werkervaring (15 %)

Weging:15 %


Werkervaring gemeente
Op CV aantoonbare werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar met informatie management (architectuur, informatiestromen en gegevensstromen) binnen een gemeente.

-1 t/m 3 jaar werkervaring (5 %)

-4 t/m 6 jaar werkervaring (10 %)

-7 jaar of meer werkervaring (15 %)

Weging:15 %

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht