Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
25-4-2016 |
Einddatum |
30-6-2016 |
Optie tot verlenging |
ja |
|
18 |
Aantal posities |
1 |
Aanvraag reden |
Piekwerkzaamheden |
DOEL VAN DE AFDELING
Vergunningverlening is het reguleren van de voorgenomen handelingen met effecten op de omgeving. Het verlenen van toestemming kan plaatsvinden door het goedkeuren van een melding, het afgeven van een vergunning of het verlenen van een ontheffing
DOEL VAN DE FUNCTIE
Zorg dragen voor een goede behandeling van aanvragen voor een omgevingsvergunning. Ontwikkelt daartoe (operationeel) beleid, stelt de daartoe benodigde producten - waaronder vergunningen- vast en draagt zorg voor de uitvoering.
POSITIE
Legt verantwoording af aan het hoofd van de afdeling Reguleren. Bespreekt in eerste instantie met de teamleider de dagelijkse (inhoudelijke) voortgang en kwaliteit van de werkzaamheden.
Heeft contact met burgers en bedrijven waarbij het gaat om het verstrekken van informatie in een vakinhoudelijke adviserende rol. Moet daarnaast op basis van kennis en deskundigheid verplichtingen kunnen opleggen, waarbij overtuigingskracht de boodschap kan ondersteunen.
Bij de uitvoering van de werkzaamheden zijn hoofd- en richtlijnen en wet- en regelgeving (met name de Wabo) als uitgangspunten voorhanden.
RESULTAATGEBIEDEN
Advisering en behandeling Wabo
•behandelt aanvragen omgevingsvergunning en beschikt daarop
•formuleert operationeel beleid
•behandelt meldingen sloop en asbestverwijdering
•informeert aanvragers over de procedure, criteria e.d.
•behandelt inhoudelijk bedenkingen in het kader van procedures
•adviseert intern aan de afdelingen Advies en Toezicht& Handhaving
Prestatie-indicatoren
•kwaliteit en tijdigheid van de vergunningen en beschikkingen
•aantal vergunningen
•actualiteit vergunningen
•kwaliteit van de adviezen
•klantgerichtheid
Projecten
•?is inhoudelijk verantwoordelijk voor (kleinere) projecten
•bewaakt de actualiteit en vertaalt zaken naar de afdeling
•bewaakt de voortgang en levert informatie aan betrokkenen
•handelt conform de uitgangspunten van het kwaliteitssysteem van de ODWH
Prestatie-indicatoren
•?kwaliteit en tijdigheid van het project
•kwaliteit en uitvoerbaarheid van plannen
•rapportage
Communicatie en afstemming
•?levert relevante informatie aan intern betrokkenen (bijvoorbeeld toezichthouder)
•draagt zorg voor juiste en actuele informatie over aanvragen in de database
•draagt zorg voor relevante informatie aan burgers en bedrijven en onderhoudt contacten
Prestatie-indicatoren
•?kwaliteit inhoud database
•klantgerichtheid
ONTWIKKELINGEN
Een toenemend aantal bouwwerken valt onder de regeling voor vergunningsvrij bouwen. Voor dergelijke bouwwerken hoeft geen vergunning aangevraagd te worden en er hoeft ook geen melding te worden gedaan. De bouwwerken moeten echter wel voldoen aan het Bouwbesluit en moeten bovendien worden opgenomen in de BAG.
KRITIEKE SITUATIES
•Moet in staat zijn relevante ontwikkelingen op het gebied van vergunningverlening te signaleren en te vertalen naar de eiegen organisatie
•Moet in staat zijn in in- en externe overlegsituaties uitgangspunten en adviezen uit te dragen en standpunten te verdedigen
•Moet kunnen omgaan met tegenstrijdige belangen en moet zich kunnen profileren als een onafhankelijke partij in conflictsituaties
COMPETENTIES
Gedragsvaardigheden
•mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
•overtuigingskracht
•oordeelsvorming
•plannen en organiseren
•klantgerichtheid
•samenwerken
•integriteit
Kennis
•een op de functie gerichte HBO opleiding
•kennis van bouwregelgeving
•bij voorkeur enige jaren ervaring op het vakgebied
|