Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Technisch applicatiebeheerder, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-06-13 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 1-7-2016
Voltooiing opdracht: 1-1-2017
Optie verlenging: 2 x 3 maanden
Prijsstelling: €0 - €60 per uur
Vakgebied: Automatisering/ICT
Uren: 36 per week
Aantal FTE: 1
Type: Openbaar 

 

Opdrachtomschrijving
De Technisch Applicatiebeheerder is de vertegenwoordiger van de applicatie tegenover de leveranciers.
De Technisch Applicatiebeheerder zorgt ervoor dat een bepaalde applicatie operationeel, onderhouden en makkelijk te gebruiken is, zodat de gebruiker tevreden is en blijft met de applicatie. De applicatie dient op bepaalde momenten opnieuw getest te worden om mogelijke problemen van gebruikers voor te blijven. Daarnaast adviseert de Technisch Applicatiebeheerder over grote aanpassingen die in de applicatie nodig zijn. De Technisch Applicatiebeheerder heeft meer diepgaande kennis over de systemen waar hij mee werkt en kan zelfstandig complexe technische problemen oplossen.

Naast het onderhouden van de applicatie zelf dient de documentatie die erbij hoort ook up-to-date te blijven. Zo ziet de Technisch Applicatiebeheerder toe op nieuwe releases of updates van de applicatie en voert hij (of laat hij uitvoeren) van implementaties.
De kerntaken van een Technisch Applicatiebeheerder bestaan uit controle, onderhoud en communicatie rond de te beheren applicatie.
De Technisch Applicatiebeheerder werkt samen met andere (functionele en technische) beheerders, waarmee overlegd moet worden. Er is veel contact met de klanten die de applicatie gebruiken, vooral als zich problemen voordoen. De Technisch Applicatiebeheerder is de vertegenwoordiger van de applicatie tegenover de leveranciers.



Kandidaatomschrijving
Taken:
• Het installeren van applicatie;
• Het onderhoud en beheren van de technische kant van de applicatie;
• Het monitoren en optimaliseren van de applicatie;
• Het uitvoeren van technische tests;
• Het doen van voorstellen ter verbetering van de applicatie;
• Het bijhouden en administreren van meldingen;
• Het bewaken van de voortgang van de afhandeling van en het communiceren over incidenten;
• Het registreren van incidenten op technisch en applicatieniveau;
• Het bijhouden van de applicatie-beheerdocumentatie;
• Het configureren en optimaliseren van de applicatie.

Functie eisen:
• Kennis van en ervaring in het werken met ITIL-processen (met name Incidentbeheer, Probleembeheer, Wijzigingsbeheer en Releasemanagement);
• Kennis van TOPdesk (of een vergelijkbare incidentmanagementtool);
• Inzicht, kennis en creativiteit om issues op te lossen;
• Ervaring in een soortgelijke functie is een pré;
• Kennis van MS SQL of een vergelijkbare querytool

Competenties:
• Analytisch
• Klantgerichtheid
• Resultaatgerichtheid
• Accuratesse
• Onafhankelijkheid
• Inzicht in omgeving
• Leervermogen



Eisen
Werkervaring
Op CV aantoonbaar in de afgelopen 5 jaar tenminste 1 jaar werkervaring als Technisch Applicatiebeheerder.


Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring met ITIL-processen


Gevraagde documenten
aanleveren na gunning
-Kopie ID bewijs (indien ZZP-er)
-Bewijs inschrijving KVK niet ouder dan 6 maanden (indien ZZP-er)


Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel: 20 %


Verificatiegesprekken
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:41 %


Werkervaring
Op CV aantoonbare werkervaring opgedaan als Technische Applicatiebeheerder.

0 jaar (1 %)

1-2 jaar (5 %)

3-4 jaar (10 %)

meer dan 4 jaar (15 %)

Weging:15 %


Werkervaring
Op CV aantoonbare ervaring met het werken met TOPdesk of een vergelijkbare incidentmanagementtool
Weging: 24 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht