Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ16047
 
Opdracht
Fraudepreventiemedewerker, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-06-23 08:30
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 1-7-2016
Einddatum 31-12-2016
Optie tot verlenging ja
36
Aantal posities 2
Aanvraag reden Piekwerkzaamheden

 

De functie Als fraudepreventiemedewerker beoordeel en onderzoek je signalen die kunnen duiden op onjuist gebruik van uitkeringen verstrekt door het Werkplein. Dergelijke signalen worden o.a. ontvangen van collega’s, burgers en instanties. Je voert onderzoeken zelfstandig uit en bepaalt hierin welke acties worden ondernomen. Voorbeelden van deze acties zijn: dossieronderzoek, raadplegen beschikbare bronnen (GBA, RWD, KvK, UWV, Belastingdienst, DUO, gemeenten, etc.), navraag doen bij collega’s, opvragen gegevens bij werkgevers/instanties/klant, waarnemingen, internetonderzoek, analyseren gegevens, verbanden leggen, buurtonderzoek, (confronterende)gesprekken, huisbezoek, eventueel uitbesteden onderzoek, etc.  
Als fraudepreventiemedewerker moet je een goede afweging kunnen maken welke instrumenten - en in welke volgorde - je inzet, omdat dit bepalend is voor het resultaat van een onderzoek.  
Binnen de functie is het verder belangrijk goede contacten te onderhouden met andere collega’s van het Werkplein. Je vervult op het gebied van (mogelijke) fraude namelijk een adviserende rol.   


Wat vragen wij van je: 
-Voor deze functie zoeken wij kandidaten op HBO werk- en denkniveau. Je bent bekend met het werkveld en de doelgroepen van het Werkplein en je beschikt over de nodige wetstechnische kennis.  
-Als fraudepreventiemedewerker ben je resultaatgericht; je ziet het als een uitdaging de juiste afwegingen in een onderzoek te maken om een zo goed mogelijk resultaat te bereiken.  
-Je beschikt over een goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en goede gespreksvaardigheden.  
-Bij fraudeonderzoeken worden regelmatig lastige/uitdagende gesprekken gevoerd. Hierbij moet je in staat zijn het doel van het gesprek niet uit het oog te verliezen en goed te anticiperen op (mogelijke) weerstand/agressie.   
 
 
Competenties
- Resultaatgericht
- Opmerkzaam
- Doortastend
- Accuraat
- Overtuigingskracht
- OnderhandeleDe functie Als fraudepreventiemedewerker beoordeel en onderzoek je signalen die kunnen duiden op onjuist gebruik van uitkeringen verstrekt door het Werkplein. Dergelijke signalen worden o.a. ontvangen van collega’s, burgers en instanties. Je voert onderzoeken zelfstandig uit en bepaalt hierin welke acties worden ondernomen. Voorbeelden van deze acties zijn: dossieronderzoek, raadplegen beschikbare bronnen (GBA, RWD, KvK, UWV, Belastingdienst, DUO, gemeenten, etc.), navraag doen bij collega’s, opvragen gegevens bij werkgevers/instanties/klant, waarnemingen, internetonderzoek, analyseren gegevens, verbanden leggen, buurtonderzoek, (confronterende)gesprekken, huisbezoek, eventueel uitbesteden onderzoek, etc.  
Als fraudepreventiemedewerker moet je een goede afweging kunnen maken welke instrumenten - en in welke volgorde - je inzet, omdat dit bepalend is voor het resultaat van een onderzoek.  
Binnen de functie is het verder belangrijk goede contacten te onderhouden met andere collega’s van het Werkplein. Je vervult op het gebied van (mogelijke) fraude namelijk een adviserende rol.   
 
 
Wat vragen wij van je: 
 
- Voor deze functie zoeken wij kandidaten op HBO werk- en denkniveau. Je bent bekend met het werkveld en de doelgroepen van het Werkplein en je beschikt over de nodige wetstechnische kennis.  
-Als fraudepreventiemedewerker ben je resultaatgericht; je ziet het als een uitdaging de juiste afwegingen in een onderzoek te maken om een zo goed mogelijk resultaat te bereiken.  
-Je beschikt over een goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en goede gespreksvaardigheden.  
-Bij fraudeonderzoeken worden regelmatig lastige/uitdagende gesprekken gevoerd. Hierbij moet je in staat zijn het doel van het gesprek niet uit het oog te verliezen en goed te anticiperen op (mogelijke) weerstand/agressie.   
 
 
Competenties
- Resultaatgericht
- Opmerkzaam
- Doortastend
- Accuraat
- Overtuigingskracht
- Onderhandele
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht