Beschrijving
Aanvraagnummer
|
823
|
Aanvang
|
z.s.m.
|
Duur
|
6 maanden
|
Opleidingsniveau
|
HBO
|
Optie tot verlenging
|
Mogelijk maar nog niet bekend.
|
Regio
|
Zuid-Holland
|
Uren per week
|
24
|
Verloopt op
|
05-09-2016 09:00
|
Opdracht
Ontwikkelopgave
Één van de ontwikkelopgaven in het nieuwe cluster Dienstverlening is het vorm geven aan de zogenaamde ‘transformatie’ van het sociaal domein. Dit pakken we binnen de gemeente – samen met externe samenwerkingspartners - projectmatig en procesmatig op vanuit de klantreis en het primaire klantproces. Gefaseerd groeien wij daarbij toe naar een zoveel mogelijk generiek (her-)-ontwerp van alle klantprocessen. In het sociaal domein is daarbij sprake van een enorme diversiteit aan zowel klantgroepen als problematieken en betrokken organisaties. Leidraad voor het (her-)ontwerp is de vraag en behoefte van de inwoner met een ondersteuningsvraag.
Belangrijke randvoorwaarde voor het project is dat goed wordt samengewerkt met stakeholders en dat zij worden meegenomen in het met elkaar bouwen aan het grotere geheel van de (integrale) dienstverlening in het sociaal domein. Voor medewerkers betekent dit o.a. dat zij meer ruimte krijgen en worden gestimuleerd om in hun rol in het keten-dienstverleningsproces eigenaarschap en lef te tonen, binnen de kaders van hun eigen verantwoordelijkheid.
Functie
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het projectmatig (her-)ontwerpen en implementeren van het dienstverleningsconcept in het sociale domein. Je (bege-)leidt de veranderprocessen en stuurt aan op het bereiken van concrete resultaten. Hiervoor stel je samen met de betrokken teamleiders en projectdeelnemers een breed veranderplan op.
Het project wordt opgebouwd uit – samenhangende – deelplannen. Gestart wordt met een project voor de geleidelijke realisatie van een ‘Brede Toegang’ tot het sociaal domein. Daarbij gaat het o.a. om het invulling geven daaraan, het bepalen en ontsluiten van de klantkanalen, het opstellen van randvoorwaarden, etc. Vervolgens gaat het om het aanhaken van de vervolgprocessen voor de diverse klantgroepen, die nu nog zijn ondergebracht bij de teams Participatie, Zorg en Inkomen, dan wel op afstand zijn belegd bij het SW-bedrijf en het Sociaal Kernteam.
Naast de verbinding tussen de diverse deelplannen lever je ook een bijdrage aan de opbouw van de nieuwe organisatie van het cluster Dienstverlening
Vereisten / knock-outcriteria
- Uurtarief maximaal € 91,32
Gunningscriteria (weging)
-Aantoonbare ervaring met procesmanagement en het toepassen van methodieken als Lean (Six Sigma) (35 %)
-Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 5 jaar met werken in het sociaal domein (30%)
-Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 10 jaar met verandermanagement (25%)
-Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase (10%)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Als persoon ben je een pure verbinder en heb je een beïnvloedende stijl van aansturen om op alle niveaus in de organisatie betrokkenheid te krijgen. Verder kun je scherp analyseren, weet je realistische planningen op te stellen en stuur je op resultaten. Je bent communicatief sterk, kunt zaken makkelijk bespreekbaar maken en krijgt goed de vraag achter de vraag op tafel.
|