Beschrijving
Opdrachtinformatie
Startdatum |
24-10-2016 |
Einddatum |
23-12-2016 |
Optie tot verlenging |
Ja |
|
40 |
Aantal posities |
2 |
Aanvraag reden |
Vacatureruimte / vervanging |
Aanvraagreden opmerkingen |
Het gaat om een langdurige ziektevervanging en invulling van (tijdelijke) vacatureruimte
Einddatum is indicatie, startdatum per z.s.m. |
Categorieën Voortgezet Speciaal Onderwijs
Start Z.s.m.
De functie Je bent een bevlogen docent met sterke pedagogische en didactische vaardigheden.
Je geeft les aan een of meerdere klassen binnen onze school, voor de theorievakken, volgens het rooster. Dit zijn groepen van ca. 10-12 leerlingen met externaliserende problematiek.
Je verzorgt de theorielessen aan de gehele klas. De leerlingen volgen de praktijkvakken bij de praktijkdocenten.
De school wordt bezocht door leerlingen tussen de 12 en 18 jaar.
Het College biedt Praktijk Onderwijs, V-ROC en VMBO.
Je hebt bij voorkeur ervaring in het vmbo-onderwijs. Je werkt nauw samen met collega docenten, de intern begeleider en de gedragswetenschapper en overige teamleden.
Het onderwijs wordt gegeven volgens de schoolafspraken en het trajectplan.
In dit trajectplan zit een onderwijsspecifiek gedeelte waar jij als docent de didactische en
pedagogische doelen samen met de jongeren afstemt .
De lessen worden gegeven volgens het curriculum van het speciaal onderwijs.
In het werk word je begeleid door de intern begeleider en de gedragswetenschapper
van de school. De direct leidinggevende , de schoolleider ,voert functioneringsgesprekken
en gesprekken die relevant zijn om goed onderwijs te kunnen geven.
Wij vragen Een professional in een veranderende omgeving:
•Bezit van een onderwijsbevoegdheid (bij voorkeur PABO of 2e graads);
•ervaring met onze doelgroep;
•stevige, enthousiaste persoonlijkheid;
•doorzettingsvermogen, flexibiliteit, stressbestendig;
•groot verantwoordelijkheidsgevoel;
•professionele distantie.
Een leerkracht die
•zorgt voor een goede sfeer in de les en stevig in de schoenen staat;
•In contact is met de leerlingen;
•Les geeft op een wijze die past binnen de onderwijskundige visie van de school;
•op basis van kennis van de basisbehoeften en de ontwikkelingsprocessen van leerlingen een veilige leer- en werkomgeving kan realiseren;
•houvast en structuur biedt bij de keuzes die de leerlingen moeten maken, zodat zij zich sociaal-emotioneel en moreel kunnen ontwikkelen;
•zorg draagt voor een goede planning van de onderwijswerkzaamheden;
•zich op een consequente manier aan procedures en afspraken houdt;
•kan samenwerken met collega’s en er voor moet zorgen dat zijn werk en dat van de collega’s in de school goed op elkaar zijn afgestemd;
•bijdraagt aan het goed functioneren van de schoolorganisatie;
•zijn bijdrage levert aan een goed pedagogisch en didactisch klimaat op de school
•Het Praktijk Onderwijs verder kan ontwikkelen.
|