Taakomschrijving:
Schat op juiste wijze de afstand van de klant tot de arbeidsmarkt in.
Is voor de klant het eerste aanspreekpunt op het gebied van reintegratie en werk.
Beoordeelt, monitort, beslist materieel en regisseert.
Geeft voorlichting en uitleg over de rechten en plichten met nadruk op de arbeidsplicht.
Beoordeelt en beïnvloedt het reintegratiegedrag van de klant.
Rapporteert, adviseert en besluit materieel, binnen de gestelde kaders, inzake het niet correct nakomen van verplichtingen mbt reintegratie en onrechtmatigheden. Legt indien van toepassing maatregelen op en signaleert mogelijke fraude.
Signaleert trends en schat proactief de mogelijkheden en te nemen acties in tot een traject.
Weet de juiste match te maken tussen klant en vacatures.
Evalueert trajecten op effectiviteit.
Is op individueel niveau eerste aanspreekpunt voor bedrijven.
Verantwoordelijkheden/bevoegdheden:
Is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de inhoud van het klantcontact in het kader van de wet SUWI.
Is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de regievoering op het reintegratietraject.
Is verantwoordelijk voor de inhoud van te verstrekken informatie en de wijze waarop dit wordt verstrekt.
Is verantwoordelijk voor de beoordeling en (de wijze van) beïnvloeding van het reintegratiegedrag.
Is verantwoordelijk voor de uitvoering van de afgesproken te bereiken resultaten, kwantitatief en kwalitatief.
Is verantwoordelijk voor het tijdens het selectieproces inschatten wat nodig is aan instrumenten en maatregelen om klanten met een maximale kans een reintegratietraject te laten doorlopen.
Kennis en ervaring:
Kennis van voor reintegratie relevante wet- en (beleids)regelgeving en richtlijnen.
Kennis van de instrumenten van flankerend beleid.
Kennis van en ervaring met GWS.
Competenties:
Resultaatgerichtheid
Zelfstandigheid
Besluitvaardigheid
Samenwerkingsgericht
Proactief