Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 93
 
Opdracht: Service Level Manager, 18 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2014-09-12 12:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:

 

Aanvraagnummer

93

Aanvang

1 oktober 2014

Duur

6 maanden

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

0 maal 0 maanden

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

18

Verloopt op

12-09-2014 12:00

 

Opdracht
De gemeente is op zoek naar een Service Level Manager. Deze persoon is verantwoordelijk voor het zorg dragen voor de totstandkoming van afspraken tussen leveranciers en de gebruikersorganisaties over de kwaliteit, kwantiteit en kosten van de te leveren diensten, alsmede toezien op de naleving van deze afspraken, teneinde een optimale relatie tussen de gebruikersorganisaties en leveranciers te realiseren.

De SLM’er rapporteert direct aan het sectiehoofd ICT / BAG.

De SLM’er komt terecht in een omgeving waarin opbouw de boventoon voert. De ICT wordt geoutsourced naar een externe leverancier. Hierdoor komt de organisatie  vrij abrupt in aanraking met ITIL processen en procedures. De organisatie zal in deze overgang moeten worden begeleid. Een stevige SLM’er die ervaring heeft met dit soort trajecten is de ideale kandidaat. Hij of zij zal dus niet alleen namens de gebruikersorganisaties moeten optreden naar de leveranciers (halen), maar ook zijn of haar kennis, overtuigingskracht en charme moeten aanwenden om de gebruikersorganisaties te overtuigen, mee te nemen en waar nodig binnen de lijnen te houden (brengen).

De kernactiviteiten van de opdracht zijn:

-Identificeren en definiëren van de vragen van de gebruikersorganisatie

-Analyseren en vastleggen van de eisen, randvoorwaarden en condities waaronder de ICT-leverancier(s) hun diensten moeten aanbieden

-Voorbereiden en bespreken van gewenste dienstverlening, almede onderhandelen over de inhoud van SLA’s 

-Monitoren, bewaken en analyseren van Service Levels en zorgen voor periodieke rapportages aan de verantwoordelijke personen binnen gebruikersorganisaties.

-Monitoren, bewaken en analyseren van de gebruikersvragen, incidenten, changes en projecten.

-‘Opvoeden’ van de gebruikersorganisaties om zich te houden aan de gemaakte afspraken.

-Behouden van een actueel inzicht in de kosten en baten van ICT- producten en -diensten.

-Evalueren van het gerealiseerde dienstenniveau met betrekking tot de ICT-processen.


Gunningscriteria (weging)

-Minimaal 5 jaar ervaring in een (zware) SLM-functie (weging 30%).

-Ervaring  met het werken aan gevoelige onderwerpen in politiek en ambtelijk omgevingen, bij voorkeur middelgrote gemeenten  (weging 15%)

-Ervaring met het opbouwen van SLM in een gemeentelijke omgeving. Vanaf nul beginnen en inrichten en vormgeven van SLM. De organisatie mee kunnen nemen in deze verandering (weging 25%)

-Prijs (de inschrijver met het laagste uurtarief krijgt het maximaal aantal punten. Alle overige inschrijvers worden gerelateerd aan de inschrijving met de laagste prijs) (weging 30%)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende percentage geheel toegekend.

De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De 10 kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

De kandidaat moet niet alleen inhoudelijk de taken kunnen uitvoeren (IQ) maar ook over goede soft skills (EQ) beschikken om de taken uit te voeren. De kandidaat werkt veel samen met mensen binnen en buiten de gemeentelijke organisatie.  De kandidaat dient daarom over de volgende competenties te beschikken:

-Samenwerken

-Stevige persoonlijkheid

-Overtuigingskracht

-Organisatiesensitiviteit

-Onderhandelen

-Goede communicatieve vaardigheden

-Kwaliteitsbewustzijn

-Stressbestendig.

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden