Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 115
 
Opdracht: Projectleider Sturing en Verantwoording, 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2014-10-01 17:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: (Algemeen) management, Financieel en administratie
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:

Aanvraagnummer

115

Aanvang

z.s.m.

Duur

6 maanden

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

1 maal 6 maanden

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

36

Verloopt op

01-10-2014 17:00

 

 

Opdracht
Per 1 januari 2015 gaat de gemeente de door het rijk gedecentraliseerde taken op het gebied van jeugdzorg, Wmo en de participatiewet uitvoeren. De gemeente geeft deze 3 decentralisaties (3D’s) vorm in samenspraak en samenwerking met maatschappelijke partners, inwoners en onze regionale partners.

Het invoeren van deze nieuwe taken vraagt van ons als organisatie tijdelijk extra inspanning om ervoor te zorgen dat wij per 1 januari 2015 gesteld staan onze inwoners op een kwalitatief hoog niveau integraal van dienst te kunnen zijn op deze taakgebieden.

Team DIA (DIV, informatie en automatisering en applicatiemanagement)  van de afdeling BAS (Bedrijfsvoering, Advies en Services) als coördinerende eenheid   is in het kader van deze 3 decentralisaties daarom op zoek naar een daadkrachtige Projectleider sturing en verantwoording, voor de duur van 6 maanden. Als Projectleider sturing en verantwoording 3D draag je zorg voor het opzetten van gegevensbeheer, sturing- en verantwoordingsinformatie  van de nieuwe uitvoeringsprocessen die met de komst van de nieuwe taken worden ingericht. Daarnaast stuur je de inrichting en het gebruik aan van nieuwe ondersteunende software (de ‘schilapplicatie’)Je bent een daadkrachtige projectleider die stevig stuurt op concrete resultaten en knopen durft door te hakken.

Je wordt belast met de aansturing van een aantal deelprojecten. De exacte opdracht wordt bepaald in overleg met de teamleider DIA en de projectmanager bedrijfsvoering 3D. Je legt verantwoording af over voortgang en resultaten aan deze twee opdrachtgevers. Je zorgt voor de verbinding tussen de inhoudelijke ontwikkeling van de dienstverlening binnen 3D, de reguliere werkprocessen en de bedrijfsvoering. Je vervult een belangrijke schakelfunctie tussen de direct hierbij betrokken afdelingen BAS ( bedrijfsvoering), DV (dienstverlening) en SAM (samenleving). Je bent daarom goed op de hoogte van de ontwikkelingen binnen deze vakgebieden en speelt daar effectief op in. Er wordt een hands-on mentaliteit van je verwacht.


Taken en verantwoordelijkheden
-Aansturing van het project sturing en verantwoording binnen de bedrijfsvoering van de 3D’s.

-Zorgdragen voor verbinding en afstemming tussen de verschillende projecten onderling en tussen de projecten, de pilots 3D en de reguliere werkprocessen binnen de afdeling Samenleving.

-Aansturen van het inrichten, testen en juist gebruiken van de te benoemen software.

-Zorgdragen voor verbinding en verankering van de uitvoeringsprocessen 3D met de reguliere bedrijfsvoeringsprocessen van de gemeente in samenwerking met de afdeling Bedrijfsvoering, Advies en Services (BAS). Hierbij specifieke aandacht te besteden aan borging van de kaders en richtlijnen die zijn gesteld in het gehele PIOFACH-domein

-Verantwoordelijk  voor de vertaalslag naar de dagelijkse operatie waaronder het opleveren van een implementatieplan sturing en verantwoording  ten gevolge van de decentralisaties.

-Leiding geven aan de uitvoering van dit implementatieplan.

-Zorgdragen voor voortgangsrapportages op basis van GOKIT vanuit de bedrijfsvoeringsprojecten als onderdeel van de programma-rapportages.

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden