Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 181
 
Opdracht: Klantmanager WWB, 32 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2014-12-11 13:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Zuid-Holland
 
Beschrijving:

Aanvraagnummer

181

Aanvang

z.s.m.

Duur

2 tot 3 maanden

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

0 maal 0 maanden

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

minimaal 32

Verloopt op

11-12-2014 13:00

 

 

De afdeling Werk, Zorg en In komen (WZI)
De afdeling Werk, Zorg en Inkomen biedt dienstverlening op het gebied van reïntegratie, werk en zorg voor de inwoners van Zoetermeer. De afdeling Werk, Zorg en Inkomen bestaat uit een vijftal teams, t.w. Beleid & Implementatie, Zorg en Inkomen, Werk en Inkomen, Handhaving en Bedrijfsbureau. Deze teams worden aangestuurd door een teammanager. De afdeling wordt aangestuurd door het afdelingshoofd.


Opdracht
De gemeente is op zoek naar ervaren klantmanagers, die zelfstandig de relaties beheren met klanten met zwaardere en/of meervoudige problematiek. De focus ligt bij deze inhuuropdracht 60% op de rechtmatigheid en voor 40% op de doelmatigheid.

Inzake effectief en rechtmatig verstrekking van uitkeringen (60%):

-Behandelen van aanvragen, heronderzoeken, mutaties en beëindigingen

-Verrichten van onderzoeken en verwerken van de resultaten in GWS

-Namens het College van B&W beslissen en redigeren van beschikkingen-Participeren in projecten waarin vorm wordt gegeven aan beleidsmatige ontwikkeling WWB

 

Inzake realiseren uitstroom en sociale activering (zelf en/of door inschakeling van derden) (40%)

-Voeren van (intake) gesprekken

-Stellen van diagnose en uitdiepen van de klantsituatie (assesment)

-Motiveren en selecteren

-Uitvoeren van re-integratie- en activeringstrajecten: bemiddelen en plaatsen

-Regisseren en monitoren van de trajectuitvoering door derden

-Ontwikkelen en onderhouden van netwerken

-Initiëren en (mede) ontwikkelen van nieuwe producten en werkmethodieken

 

Algemeen voor de opdracht geldt:

-Het behalen van beoogde resultaten

-Behandeling van complexe(re), niet standaard, klantsituaties

-Beslissingsbevoegd binnen gestelde kaders

-Geven van voorlichting

-Het signaleren van kansen en risico’s

-Tijdig en nauwkeuring administreren

-Uitvoering overige werkzaamheden in opdracht van leidinggevende



Gunningscriteria (weging)

  1. Een relevante afgeronde HBO-opleiding (40%)
  2. Minimaal 3 jaar ervaring gedurende de laatste 5 jaar in als klantmanager WWB (40%)
  3. Minimaal 1 jaar ervaring gedurende de laatste 3 jaar met GWS (20%)

De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.

In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

-Uitstekende communicatieve en redactionele vaardigheden

-Proactief

-Een netwerk kunnen opbouwen en onderhouden

-Zelfsturend vermogen

-In staat zijn de samenhang te zien

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden