Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 246
 
Opdracht: Indicatieadviseur Wmo en Jeugdzorg
 
Sluitingsdatum: 2015-01-28 09:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Welzijn en zorg
 
Provincie: Utrecht
 
Beschrijving:

Organisatie
Bij de gemeente zijn zo’n 280 mensen in dienst. Zij werken op het gemeentehuis, in de buitendienst en bij diverse (sport)accommodaties. De organisatie kenmerkt zich door innovatie, transparantie en betrokkenheid. We streven ernaar om zoveel mogelijk te handelen vanuit het perspectief van de burger. De organisatie is verantwoordelijk voor het verbeteren van de kwaliteit van de producten en de dienstverlening. Ook draagt zij zorg voor een open en interactieve relatie met burgers, maatschappelijke organisaties, bedrijfsleven en medeoverheden. De lijnen binnen onze organisatie zijn kort, direct en informeel. De gemeentelijke organisatie wordt aangestuurd door de directie en bestaat uit vier afdelingen die zijn onderverdeeld in units.

Bij de afdeling Publiekszaken kunnen burgers, bedrijven en instellingen terecht voor alle producten en diensten van de gemeente en op termijn van de overheid. De afdeling ontwikkelt zich van een productgericht naar een proces- en vraaggestuurd organisatieonderdeel dat in nauwe samenwerking met interne en externe partners de dienstverlening verder versterkt. De afdeling is o.a. belast met het voorbereiden, ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van tactisch en operationeel beleid op maatschappelijk gebied. Zo houdt de afdeling zich bezig met het opstellen van verordeningen en beleidsregels op het gebied van maatschappelijke voorzieningen, het verstrekken van WMO-voorzieningen, de uitvoering van de WABO en de daaraan gerelateerde verlening van omgevingsvergunningen, de vergunningverlening van de overige vergunningen (APV, bijzondere wetten, etc.), taken op het gebied van burgerzaken, het telefonisch informatiecentrum, de informatiebalie en het webteam.

De afdeling Publiekszaken bestaat uit een drietal units te weten Klantcontact, Vergunningen en Maatschappelijke voorzieningen. De Indicatieadviseur Wmo en Jeugdzorg is werkzaam binnen de unit Maatschappelijke voorzieningen
 

Opdracht
Wij zijn op zoek naar een ervaren en deskundige indicatieadviseur. Het betreft een tijdelijke uitbreiding van de gemeentelijke Backoffice van het Zorgloket voor het beoordelen en indiceren van aanvragen op het gebied van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 en de Jeugdwet.

In onze gemeente is een stichting de toegang voor alle Wmo aanvragen. Binnen deze stichting fungeert het team Mens op maat als de Frontoffice van het Zorgloket. De toegang van de Jeugdzorg is lokaal neergelegd bij het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG). Samen met de overige indicatieadviseurs van het Zorgloket zal de aan te trekken medewerker zich de komende tijd o.a. bezighouden met:

- Het beoordelen en indiceren van (complexe) aanvragen waarbij de nadruk ligt op de afhandeling van aanvragen voor Jeugdigen;
- Het behandelen en administratief verwerken van (complexe) aanvragen;
- Het signaleren van onvolkomenheden in het uitvoeringsproces;
- Het verstrekken van informatie en advies geven aan burgers, passend bij de vraag, over relevante producten en diensten van de deelnemende en andere relevante organisaties
- Verrichten van overige voorkomende werkzaamheden

 

Gunningscriteria (weging)

- Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur jeugdzorg of Wmo indicatieadviseur (30%)
- Minimaal een afgeronde HBO opleiding maatschappelijke dienstverlening met de nadruk op jeugdzorg (20%)
- Ruime kennis van GWS-programmatuur (30%)
- Voor een vlotte start is het noodzakelijk dat de medewerker een gedegen kennis heeft van de Jeugdwet en de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 (20%).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De vijf kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.

In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende vijf kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

- Resultaatgerichtheid en kosteneffectiviteit
- Samenwerken
- Klantgerichtheid
- Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
- Gevoel voor politiek-ambtelijke verhoudingen
- Initiatief nemen en innoveren

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden