Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 000254
 
Opdracht: Projectcontroller Huisvesting (2FTE), 20-36 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2015-02-15 10:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Facilitair
 
Provincie: Utrecht
 
Beschrijving:
15-04-2015
14-04-2016
ja, in overleg
20 tot 36uur, verdeeld over 3 tot 5 dagen


 

De Dienst Facility Management (FM) is onderdeel van het Politiedienstencentrum (PDC) en voert taken uit op onder meer de gebieden facilitaire diensten zoals catering, schoonmaak, postdistributie en logistiek, onderhoud van gebouwen, afhandeling van schades aan gebouwen en voertuigen, uitvoeren van verhuizingen, inkoop van middelen, verstrekken van politie-uitrusting (zoals kleding) en beheer van voer- en vaartuigen.
De Dienst FM bestaat uit diverse sectoren, waaronder de sector Informatie, Analyse en Rapportage. Eén van de teams binnen deze sector is het team Analyse en Rapportage (AR). Dit team biedt het MT van de dienst FM inzage in haar handelen door middel van rapportages, sturingsinformatie, analyses en advies. Als een soort bedrijfsbureau is AR de spin in het web waarbinnen de sturingsinformatie wordt samengevoegd. Naast de businesscontrol taken voert AR ook projectcontrol taken uit ter ondersteuning van de projecten. Dit betreft hoofdzakelijk huisvestingprojecten. Daarnaast is ook beleidsondersteuning belegd bij AR.
De vastgoedportefeuille van de Nationale Politie omvat ca. 1.200 huur- en eigendomspanden. De sector huisvesting heeft als taak te sturen op efficiënt en effectief ruimtegebruik, waarbij in 2025 ten opzichte van de huidige portefeuille een reductie van 30% in m2 gerealiseerd moet zijn. Deze ambitie is vastgelegd in het Strategisch Huisvestingsplan. Om dit te realiseren worden op basis van een uitvoeringsprogramma, conform Prince2 methodiek, businesscases opgesteld en projecten gerealiseerd. De financiële en bedrijfseconomische effecten van uit te voeren en uitgevoerde projecten en overige maatregelen dienen te worden geanalyseerd en beoordeeld, op basis waarvan gemonitord kan worden in hoeverre de geplande taakstelling gerealiseerd wordt binnen de beschikbaar gestelde middelen.
Het team AR maakt veelal gebruik van informatie die elders verzameld en aangemaakt wordt. Belangrijke partners in deze zijn de dienst Financiën binnen de PDC en de teams bedrijfsadministratie binnen de PDC FM. De functie start met 20uur en zal gedurende de inzet naar 36uur worden uitgebreid. Er wordt dus gezocht naar een kandidaat die uiteindelijk 36uur per week beschikbaar is.



De projectenportefeuille in control brengen en houden.

Zelfstandig verantwoordelijk voor de financiële controle en rapportage van alle projecten binnen huisvesting.

De taakaccenten vereisen een hoge mate van zelfstandigheid van de medewerker en omvat o.m.:

-Mede vorm en inhoud geven aan de financiële gegevens voor de vooronderzoeken en businesscase huisvesting.

-Begeleiden van opstartende projecten o.b.v. de goedgekeurde businesscase.

-Het ontwikkelen van rapportagemodellen en databases t.b.v. projectcontrol.

-Afstemming en aansluiting maken en behouden met alle verschillende bronsystemen zoals Smartstream (boekhoudpakket) en Planon (facilitair servicepakket). Niet alle bronsystemen zijn al optimaal ingericht en zijn groeimodellen. Dit vergt flexibiliteit en -anpassingsvermogen

-Opzetten projectmonitor (KPI rapportage) o.b.v. de onderliggende rapportage- en datamodellen.

-Opzetten analysemodel (normeringen / kengetallen) t.b.v. onderlinge vergelijkbaarheid projecten.

-Bewaken van de kwaliteit, uniformiteit en integraliteit van de projectrapportages.

-Opstellen geconsolideerde projectrapportage t.b.v. DMT FM.

-Toetsen of de rapportage correct door de projectleiders worden gebruikt, het signaleren van en rapporteren over afwijkingen (kwaliteitsbewaking).

-Analyseren van en rapporteren over afwijkingen die in het traject kunnen ontstaan tussen de financiële paragrafen van de businesscase, het PID, de projectrealisatie en oplevering.

-Het rapporteren van de voortgang van het uitvoeringsprogramma SHP i.r.t. de concrete projecten in uitvoering.

-Het rapporteren van de meerjarige exploitatieconsequenties van de in uitvoering zijnde en uitgevoerde huisvestingprojecten.

-Het bewaken van de meerjarige besparingsdoelstelling huisvesting o.b.v. de projectrealisaties.



De medewerker maakt deel uit van het team AR en fungeert v.w.b. de projectcontrol werkzaamheden als aanspreekpunt voor de verschillende projectleiders. Hij neemt hierbij een onafhankelijke rol in waarbij de belangen zuiver gediend kunnen worden.



Zelfstandige contacten met alle projectleiders en eenheden waarbinnen de projecten plaatsvinden. Indien nodig ook met de leveranciers / aannemers indien dit financieel van belang is.



Inzet vanuit de lijn ten behoeve van projecten.



-Minimaal een afgeronde erkende HBO opleiding of hoger is een eis.

-Minimaal een afgeronde erkende HBO bedrijfseconomie opleiding of hoger is een wens.



-Minimaal 3 jaar aantoonbare opgedane werkervaring als financieël boekhoudkundig of accountanttechnische achtergrond met projectcontrol in de afgelopen 7 jaar;

-Minimaal 3 jaar aantoonbare opgedane werkervaring als projectcontroller in de afgelopen 7 jaar is een eis;

-Minimaal 3 jaar aantoonbare opgedane kennis als projectcontroller van/met verschillende financiële systemen in de afgelopen 7 jaar;

-Minimaal 3 jaar aantoonbare opgedane (werk)ervaring als projectcontroller met het maken van financiële analyses in de afgelopen 7 jaar;

-Minimaal 3 jaar aantoonbare opgedane werkervaring als projectcontroller met bouwprojecten in de afgelopen 7 jaar;

-Minimaal 1 jaar aaneengesloten (32 tot 40 uur) aantoonbare werkervaring als projectcontroller in de afgelopen 5 jaar.


Kerncompetenties:

-analystisch;

-zelfstandig kritische rol;

-organisatiesensitief;

-communicatief vaardig (zowel in woord en geschrift);

-samenwerken.

Naar bovenstaande (kern)competenties wordt verwezen op het template voor het invullen van de referentie.

 


Tarief
Maximaal: € 80,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.



Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 15-04-2015 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 14-04-2016 voor 20 tot 36 uur per week, verdeeld over 3 tot 5 dagen. De functie start met 20 uur en zal gedurende de inzet naar 36 uur worden uitgebreid. Er wordt dus gezocht naar een kandidaat die uiteindelijk 36uur per week beschikbaar is. Het contract kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Geheimhoudingsverklaring
Met het selecteren van de geheimhoudingsverklaring verklaart u dat de kandidaat deze gelezen en ondertekend heeft en uiterlijk kan toezenden bij het bevestigen van het intakegesprek.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen. Maakt u geen gebruik van bijgevoegde template ZAL uw bieding terzijde worden gelegd. Het CV is omgekeerd chronologisch en in het Nederlands gesteld. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
 
Vul het Template Referentie (kern)competenties in voor het aanleveren van minimaal één referentie (niet ouder dan 5 jaar), aan de hand van de weergegeven (kern)competenties in de aanvraag te weten: •analystisch; •zelfstandig kritische rol; •organisatiesensitief; •communicatief vaardig (zowel in woord en geschrift); •samenwerken. Volledig (bewezen) zelfstandig kunnen functioneren. Verwijzing naar referenties die staan vermeld in het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
 
Minimaal 3 jaar aantoonbare opgedane werkervaring als projectcontroller in de afgelopen 7 jaar. De functie alsmede de werkervaring dienen duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat.
 
Minimaal een afgeronde erkende HBO opleiding in de financiële richting is een eis. Er dient een duidelijk leesbaar kopie van het diploma te worden bijgevoegd.
 
Minimaal 3 jaar aantoonbare opgedane werkervaring als financieël boekhoudkundig of accountanttechnische achtergrond met projectcontrol in de afgelopen 7 jaar. De functie alsmede de werkervaring dienen duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat.



Inhoudelijke CV wensen
20 % Minimaal 3 jaar aantoonbare opgedane kennis van en werkervaring met als projectcontroller van/met verschillende financiële systemen in de afgelopen 7 jaar. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Score verdeling: Bij geen systemen of minder dan 3 jaar: 0/5 Bij 1 tot 2 financiële systemen: 1/5 Bij 2 tot 3 financiële systemen: 2/5 Bij 3 tot 4 financiële systemen: 3/5 Bij 4 tot 5 financiële systemen: 4/5 Bij 5 tot meer financiële systemen: 5/5
20 % Minimaal 3 jaar aantoonbare opgedane (werk)ervaring als projectcontroller met het maken van financiële analyses in de afgelopen 7 jaar. De functie alsmede de financiële analyses moeten duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Score verdeling: Bij minder dan 3 jaar ervaring of geen analyses aangetoond: 0/5 Bij 3 jaar tot 4 jaar ervaring: 1/5 Bij 4 jaar tot 5 jaar ervaring: 2/5 Bij 5 jaar tot 6 jaar ervaring: 3/5 Bij 6 jaar tot 7 jaar ervaring: 4/5 Bij 7 jaar of meer ervaring: 5/5
15 % Aantoonbare opgedane kennis en ervaring als projectcontroller met herstructurering en efficiënt maken van financiële processen en structuren. Licht deze toe in maximaal 200 woorden. Niet ouder dan 5 jaar.
15 % Minimaal 3 jaar aantoonbare opgedane werkervaring als projectcontroller met bouwprojecten in de afgelopen 7 jaar. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Score verdeling: Bij minder dan 3 jaar ervaring of geen bouwprojecten aangetoond: 0/5 Bij 3 jaar tot 4 jaar ervaring: 1/5 Bij 4 jaar tot 5 jaar ervaring: 2/5 Bij 5 jaar tot 6 jaar ervaring: 3/5 Bij 6 jaar tot 7 jaar ervaring: 4/5 Bij 7 jaar of meer ervaring: 5/5
15 % Minimaal 1 jaar aaneengesloten (32 tot 40 uur) aantoonbare werkervaring als projectcontroller in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Score verdeling: Bij van 0 tot 1 jaar: 0/5 Bij van 1 tot 2: 3/5 Bij 2 maal periode van 1 jaar of meer: 4/5 Bij 2 jaar of meer: 5/5
15 % Minimaal een afgeronde erkende HBO bedrijfseconomie opleiding is een wens. Er dient een duidelijk leesbaar kopie van het diploma te worden bijgevoegd.


Planning
10-02-2015 00:00
11-02-2015 16:00
13-02-2015 23:59
15-02-2015 10:00
20-02-2015 00:00
10-03-2015 23:59

 

 
Type opdrachtgever: ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden